Naam van de Stichting:

voorzitter: Peter Schmid
Secretaris: Hendrik Venema

Beleidsplan:
Het algemene beleidsplan vindt u hier:

Beloningsbeleid t.a.v. Bestuursleden en vrijwilligers:

Het beloningsbeleid van Stichting Vredescentrum Eindhoven is, dat bestuursleden geen vergoeding ontvangen voor hun werkzaamheden bij en voor Stichting Vredescentrum Eindhoven. Enkel gemaakte kosten in het kader van werkzaamheden ten bate van Stichting Vredescentrum Eindhoven worden vergoed.
Stichting Vredescentrum Eindhoven werkt met vrijwilligers. Er zijn geen middelen om vergoedingen te betalen aan de vrijwilligers. Onkosten, die ten behoeve van de stichting worden gemaakt worden wel vergoed. De bestuursleden van Stichting Vredescentrum Eindhoven zijn allen vrijwilligers.

Doelstelling:

Het Vredescentrum is een stichting die, vanuit een wetenschappelijk perspectief, zich bezig houdt met vredesopbouw, vredesonderzoek en conflictbeheersing in de ruime zin des woords. Zij streeft naar een vreedzame, rechtvaardige en duurzame (wereld)samenleving.

Zij tracht dit doel te verwezenlijken door de navolgend opgevoerde activiteiten, waarbij wel op enige kosten van de overige punten vooral de verdere realisatie van het VredesPad Eindhoven in het afgelopen verslagjaar voorop stond;

• Het houden van informatieve activiteiten (lezingen, symposia):
  • Het verzorgen van publicaties (waaronder verslagen van bijeenkomsten);
  • Het uitgeven van een periodiek (VredesTertsPeriodiek) – in voorbereiding;
  • Het laatste verspreiden van het Eindhoven Peace Centre Manifesto 2013;
  • De realisatie van het VredesPad Eindhoven in het Arboretum Boomrijk, Meerlandpark, stadsdeel Meerhoven nabij Airport Eindhoven;
  • Het participeren in stedelijke, nationale en internationale netwerken.

Jaarverslag:
Het verslag van onze activiteiten en de financiele verantwoording voor 2019 vindt u hier: Jaarverslag 2019